Cursus Maui in 2 dagen en de next stop: Honolulu

Zondag hebben we op Maui de schitterende en bekendste autoroute van Maui gereden: ‘the route to Hana and beyond’. Een erg mooie route om de noordoostkant van het eiland. Wat hebben we zoal gezien ? O.a.: Hookipa (het surfstrand van Maui), zeer verschillende vegetatie, watervallen, Jurassic Park omgevingen, mooie coastal views, lavastrand. En onderweg genoten van versgeplukte bananen, verse ananas/banaan-smoothie, een bananencake en een ‘homemade macaroni and cheese’.

‘s Avonds gegeten bij de ‘beste cheeseburgertent van Hawaii’ (alweer?)… Niet bijzonder, maar het was wel een leuke tent met livemuziek op nog geen meter afstand van ons tafeltje.

Maandag zijn we de Haleakala vulkaan opgereden, in het gelijknamige National Park en tot op de top van 10000 feet (ruim 3000 meter). Wederom een mooie route, met onderweg zowel regen als zonneschijn en een flink aantal wolken, waar we uiteindelijk bovenuit kwamen. Prachtig uitzicht op de krater:

Eind van de middag nog even naar het droomstrandje van Napali gegaan. Helaas was het zonnetje ervandoor gegaan, maar we hebben er toch even lekker een uurtje gelegen.

Daarna zijn we weer naar Lahaina gegaan om wat nieuwe kleding te scoren en een uitstekende Steak & Shrimps schotel gegeten in een pub.

Dinsdagochtend zijn we verhuist van Maui naar Ohau (het eiland met Honolulu). Om 06.45 uur met de auto vertrokken naar het vliegveld en ons autootje daar ingeleverd. O ja, dit was m:

Na het inchecken hebben we een ontbijtje gepakt bij de Starbucks en zij om 09 uur opgestegen richting Honolulu, alwaar we 25 minuten later weer veilig zijn geland. Door een vage maar vriendelijke Chinese Japanner uit Taiwan met een Amerikaans paspoort (Peter) zijn we voor 28 dollar netjes voor ons Waikiki Sand Villa hotel afgezet en om 10.30 uur waren we al in onze nieuwe kamer. Op 2 minuten vanaf het bekende Waikiki Beach, dus ideaal ! Na een verkennende wandeling langs het strand en de wijk, en een simpele lunch met broodjes en een lekkere California Sushi Roll zijn we vertrokken met bus 42 naar de historische site van Pearl Harbour.
Na anderhalf uur aangekomen op de indrukwekkende plaats van bestemming.

Net op tijd voor de laatste tour naar het USS Arizona Memorial. Eerst een geschiedenisfilm over Pearl Harbour bekeken en daarna met de boot overgevaren naar het Memorial.

Dit monument is bovenop het gezonken schip gebouwd, welke in 1941 is vergaan met 1177 bemaningsleden (die er nooit uit zijn gehaald!). Gedeeltes van het schip steken nog boven water uit en vanaf het monument zie je door het water grote gedeeltes van het schip nog inderdaad gewoon liggen.

Andere dingen om te bekijken waren o.a.
Battleship USS Missouri:

Submarine USS Bowfin:

‘s Avonds lekkere Fajitas gegeten bij de lokale Mexicaan en door het erg gezellige Honolulu geslenterd.

Overal hoor je hier trouwens al kerstliedjes met ‘let is snow’ en ‘white christmas’. Ik denk niet dat het er dit jaar van gaat komen hier met sneeuw, maar alvast voor iedereen in Nederland:
Merry Christmas !!!!

This entry was posted in Hawaii. Bookmark the permalink.